Mesyuarat Persediaan Menghadapi Monsun Timur Laut 2024/2025 bersama Syarikat-Syarikat Perkhidmatan Telekomunikasi
- Admin UKK
- Program dan Aktiviti
MESYUARAT PERSEDIAAN MENGHADAPI MONSUN TIMUR LAUT 2024/2025 BERSAMA SYARIKAT-SYARIKAT PERKHIDMATAN TELEKOMUNIKASI | 12 November 2024 | Bilik Mesyuarat Utama, Markas Pasukan SMART
Telah berlangsung Mesyuarat Persediaan Menghadapi Monsun Timur Laut (MTL) 2024/2025 bersama Syarikat-Syarikat Perkhidmatan Telekomunikasi yang dipengerusikan oleh YBrs. Encik Zamakhshari bin Hanipah, Timbalan Ketua Pengarah (Dasar) NADMA.
NADMA Malaysia telah bekerjasama dengan Jabatan Pengairan dan Saliran Malaysia (JPS), Jabatan Meteorologi Malaysia (METMalaysia), Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan syarikat-syarikat telekomunikasi negara dalam mewujudkan sistem hebahan amaran awal bencana melalui Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) yang bertujuan untuk memberi amaran awal kepada penduduk di kawasan yang diramal berlaku banjir. Jalinan kerjasama ini terbukti berkesan sebagai salah satu kaedah penyampaian amaran awal kepada mangsa-mangsa bencana, terutama di kawasan berisiko banjir.