PORTAL RASMI
JABATAN PERDANA MENTERI
AGENSI PENGURUSAN BENCANA NEGARA

Berita

Banjir Melaka, kebajikan penduduk terjejas di PPS terjamin - Exco

Banjir Melaka, kebajikan penduduk terjejas di PPS terjamin - Exco

MERLIMAU, 6 Mac- Kerajaan Melaka memberi jaminan kebajikan penduduk terjejas banjir yang berpindah ke Pusat Pemindahan Sementara (PPS) dalam bulan Ramadan ini, terjamin.

Exco Kanan Perumahan, Kerajaan Tempatan, Saliran, Perubahan Iklim dan Pengurusan Bencana negeri, Datuk Rais Yasin berkata segala keperluan termasuk juadah berbuka puasa dan sahur disediakan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

Beliau berkata kerajaan negeri sentiasa cakna dengan kebajikan mereka yang terjejas khasnya pada bulan Ramadan ini.

"Jadi, kita memang sentiasa peka tetapi kita juga perlu bantuan daripada masyarakat supaya bagi kerjasama. Jangan takut berpindah ke PPS. Ia adalah lebih baik jika berada di sini.

Kita akan jaga seluruh kebajikan, termasuk semua ADUN turut datang melawat penduduk terjejas. Ini meliputi juadah berbuka, sahur dan sebagainya. Mereka yang tidak berpuasa juga ada kita sediakan merangkumi makanan untuk anak-anak," kata Datuk Rais kepada pemberita, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika turun padang melawat penduduk terjejas banjir di PPS SMK Dang Anum, Merlimau Jasin.

Datuk Rais berkata kerajaan negeri dalam proses menyelesaikan masalah banjir di Melaka melalui projek Rancangan Tebatan Banjir (RTB) di sekitar negeri itu.

Penafian
Kerajaan Malaysia dan Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA) tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada laman web ini.
Hubungi Kami
Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA),
Jabatan Perdana Menteri,
Aras B1, 6 dan 7, Setia Perkasa 5,
Kompleks Setia Perkasa,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62502 WP Putrajaya

T: +603 8870 4800
F: +603 8870 4848
E: admin@nadma.gov.my
G: 2.937323, 101.704762
Statistik Pengunjung

Search