OFFICIAL PORTAL
PRIME MINISTER'S DEPARTMENT
NATIONAL DISASTER MANAGEMENT AGENCY

News

Tragedi Putra Heights: Air Selangor beri rebat satu bulan bil kepada pelanggan terjejas

Tragedi Putra Heights: Air Selangor beri rebat satu bulan bil kepada pelanggan terjejas

SHAH ALAM: Pelanggan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor) yang terjejas dalam insiden kebakaran saluran paip gas di Putra Heights, Subang Jaya pada 1 April lalu, akan dikecualikan bayaran bil air bagi bulan Mac.

Air Selangor dalam satu kenyataan, memaklumkan rebat sebanyak 100 peratus untuk satu bulan secara 'one-off' itu diberikan bagi membantu meringankan beban pelanggan terbabit.

Selain itu, syarikat utiliti itu turut menyediakan beberapa bantuan lain seperti tidak mengenakan caj bagi penyambungan semula bekalan air untuk rumah yang mengalami gangguan air akibat kebakaran terbabit.

"Bantuan lain yang disediakan adalah tiada caj minimum dikenakan ke atas premis yang tiada penggunaan air dalam satu tempoh hingga diputuskan kemudian.

"Air Selangor akan terus mengikuti perkembangan di kawasan terjejas dan komited membantu pelanggan kami di Putra Heights yang terbabit mengikut keperluan semasa," katanya menerusi kenyataan di Facebook.

Pelanggan yang terkesan diminta menghubungi wakil Jabatan Khidmat Pelanggan Yasmin Hood di talian 019-2883897 bagi mengetahui maklumat lanjut berhubung bantuan yang disediakan.

Disclaimer
The Government of Malaysia and the National Disaster Management Agency (NADMA) shall not be liable for any loss or damage caused by the usage of any information obtained from this website.
Hubungi Kami
Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA),
Jabatan Perdana Menteri,
Aras B1, 6 dan 7, Setia Perkasa 5,
Kompleks Setia Perkasa,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62502 WP Putrajaya

T: +603 8870 4800
F: +603 8870 4848
E: admin@nadma.gov.my
G: 2.937323, 101.704762
Statistik Pengunjung

Search