PORTAL RASMI
AGENSI PENGURUSAN BENCANA NEGARA
JABATAN PERDANA MENTERI
Mon - Fri
08:00-17:00
+603 8870 4800
+603 8870 4848

admin@nadma.gov.my

Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan NADMA

 

Bil. Tajuk
 1. Semua aduan yang diterima diberi Akuan Penerimaan dalam masa 1 hari bekerja dan dikemukakan maklum balas dalam masa 7 hari bekerja.
2. Meluluskan permohonan Bantuan Wang Ihsan kepada mangsa bencana dalam tempoh 30 hari selepas penerimaan dokumen lengkap dari Sekretariat Pengurusan Bencana Negeri/ Daerah setelah dokumen lengkap diterima.
3. Membuat pembayaran bil / tuntutan dalam tempoh 14 hari daripada tarikh bil dan dokumen bayaran lengkap diterima.
4. Memastikan pengurusan operasi bencana di peringkat daerah/negeri/pusat diselaraskan dalam tempoh 24 jam selepas notis pemakluman diperolehi tertakluk kepada jenis bencana.
5. Mengatur gerak pegawai NADMA dan Pasukan SMART ke lokasi bencana dalam tempoh 24 jam daripada masa kejadian bagi memantau dan menyelaras pengoperasian pengurusan bencana di Daerah/Negeri tertakluk kepada tahap kritikal bencana dan keperluan/lokasi kejadian bencana.

 

Penafian

Kerajaan Malaysia dan Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA) tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada laman web ini.

Kajiselidik

Adakah NADMA memberi maklumat bencana yang anda cari?

Tag Cloud

Your browser doesn't support canvas.

Statistik Pengunjung
Pengunjung
Hakcipta @ 2020 Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA).

Search